اولین کنگره بین المللی و ششمین همایش یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی

خداقلی راهبی ۲۱ تیر ۱۳۹۲ | تیر ۲۱, ۱۳۹۲ ۰ تعداد بازدید : 1,539 views
اولین کنگره بین‌المللی و ششمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی در روزهای اول تا سوم آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

elc2013

این کنگره بر آن است تا شبکه‌ای از متخصصین، مدیران، برنامه‌ریزان، اساتید و دانشجویان علاقمند را به منظور تسهیل بحث و گفتگو در زمینه یادگیری الکترونیکی در سطح بین‌المللی و تعامل سازنده در یک محیط فرهنگی گردآورد. هدف از برگزاری این کنگره، ارتقاء سطح دانش و آگاهی و توسعه کیفیت یادگیری الکترونیکی، ارائه مبانی نظری و یافته‌های علمی در این حوزه، بحث و بررسی چالش‌های پیاده‌سازی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارائه اخرین نوآوری‌ها می‌باشد. همچنین توانمندسازی اساتید، محققان و مشتاقان یادگیری الکترونیکی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات مختلف در حوزه طراحی دوره و محتوای الکترونیکی جهت فرهنگ‌سازی و گسترش آن از دیگر اهداف این کنگره محسوب می‌گردد.
اولین کنگره بین‌المللی و ششمین همایش یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی از محققان، دانشگاهیان، دانشجویان و متخصصان حوزه یادگیری الکترونیکی و فناوری اطلاعات وارتیاطات و همچنین پزشکان دعوت می‌کند تا آخرین یافته‌ها، تحقیقات و تجارب موفق در زمینه یادگیری الکترونیکی، مطالعات موردی و نظریات و تئوری‌های جدید در این زمینه را با دیگر علاقمندان به اشتراک گذارند.
به گزارش سایت جامع علوم پزشکی ایران (آی آر مد) دکتر ناهید ظریف صنایعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هدف از برگزاری این کنگره، اظهارکرد: هدف از برگزاری این کنگره ارتقای سطح دانش و آگاهی و توسعه کیفیت یادگیری الکترونیکی، ارائه مبانی نظری و یافته‌های علمی در این حوزه و بحث و بررسی چالش‌های پیاده سازی الکترونیکی در دانشگاه به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارائه آخرین نوآوری‌هاست.
همچنین افزود: همچنین ارائه آخرین نوآوری‌ها و توانمندسازی استادان، محققان و مشتاقان یادگیری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات در حوزه طراحی دوره و محتوای الکترونیکی جهت فرهنگ سازی و گسترش آن از دیگر اهداف این کنگره است.
ظریف صنایعی اضافه کرد: هم اکنون در هزاره سوم به سر می‌بریم و اطلاعات خیلی سریع به روز می‌شوند، بهترین گزینه آموزش با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات به خصوص در آموزش علوم پزشکی است.
دبیر علمی این کنگره ازپذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی الکترونیکی در علوم پزشکی از بهمن ۹۲ خبر داد و افزود: افرادی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای در رشته گروه علوم پزشکی و رشته‌هایی مانند مدیریت آموزشی، برنامه ریزی درسی و تحقیقات آموزش هستند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته شرکت کنند، همچنین برای راه اندازی دانشکده مجازی اقدام کردیم تا رشته‌های دیگر را نیز راه اندازی کنیم.
ظریف صنایعی تصریح کرد: کاربرد توسعه آموزش‌های الکترونیکی ضمن خدمت، آموزش‌های مداوم و خدمات شهری، مدیریت و رهبری یادگیری الکترونیکی در نظام‌های آموزشی، کاربرد شیوه‌ها و فناوری‌های نوین در یادگیری الکترونیکی، طراحی محیط‌های یادگیری الکترونیکی و تولید محتوا، ارزشیابی و کنترل کیفیت در یادگیری الکترونیکی از محورهای مورد بحث در این کنگره است.
مهلت ارسال آثار که تا ۳۰ خرداد بود تا ۱ مرداد ۹۲ تمدید شد
محورهای همایش
  1.  مدیریت و رهبری یادگیری الکترونیکی در نظام های آموزشی
  2. کاربرد شیوه ها و فناوری های نوین در یادگیری الکترونیکی
  3. طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی و تولید محتوا
  4. جنبه های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی یادگیری الکترونیکی در نظام سلامت
  5. کاربرد توسعه آموزش های الکترونیکی ضمن خدمت، آموزش های مداوم و خدمات شهری
  6. ارزشیابی و کنترل کیفیت در یادگیری الکترونیکی



فرستادن دیدگاه »


--!>