راه های ساده کاهش وزن

yast6r ۱۹ آذر ۱۳۹۲ | آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۲ تعداد بازدید : 3,201 views
راه های ساده کاهش وزن
برای کاهش وزن رژیم های سخت غذایی و ورزش های سنگین لازم نیست، بلکه با رژیمی موثر است که پایه علمی داشته و از مواد مغذی تشکیل شده باشد. چند توصیه ای که در زیر آمده از ساده ترین و موثرترین روش های برای کاهش وزن می باشد.
– حداقل سه وعده در روز غذا بخورید، اگر دائما احساس گرسنگی می‌کنید می‌توانید وعده‌های غذایی خود را ۵ تا ۶ وعده غذایی کم حجم‌تر افزایش دهید و یا از میان وعده‌هایی مثل میوه‌ها استفاده کنید.
– صبحانه بخورید، مطالعات ثابت کرده است افرادی که صبحانه نمی‌خورند برای ابتلا به چاقی مستعدتر هستند.
– <چربی‌های اشباع شده> (چربی‌های حیوانی، شیرینی‌ها و غذاهای آماده) را در غذاهای خود محدود کنید یک گرم چربی ۹ کیلو کالری انرژی تولید می‌کند در حالی که این میزان برای یک گرم “پروتیئن” با کربوهیدارت ۴ کیلوکالری است.
– از روش‌های پخت و پز سالم‌تر مثل بخارپز کردن، جوشاندن، استفاده از فر و کباب کردن به جای سرخ کردن استفاده کنید.
– فیبرها احساس سیری طولانی مدت تری ایجاد می‌کنند مصرف “فیبرهای غذایی”را با استفاده از غذاهای تهیه شده از برنج و گندم سبوس‌دار و خوردن حداقل ۵ سهم میوه و سبزی‌ها در روز افزایش دهید.
– حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید.
– فعالیت فیزیکی منظم به اندازه رژیم غذایی اهمیت دارد پس در اکثر روزهای هفته روزی حداقل ۳۰ دقیقه “ورزش” کنید.
– سرعت غذاخوردن را کاهش دهید هر لقمه غذا را برای مدت طولانی‌تری بخورید.
– غذا را در ظرف کوچکتری بکشید.
منبع



۲ دیدگاه »

  1. مریم بهمن ۱۲, ۱۳۹۲ at ۱۷:۲۴ - پاسخ

    سلام من کارشناسی ارشد تغذیه دام و طیور دارم ولی میخوام دکتری در رشته علوم تغذیه شرکت کنم ولی نمیدونم برای تغذیه چه رفرنس هایی رو مطالعه کنم اگه میشه راهنماییم کنید مرسی.

    • yast6r بهمن ۱۳, ۱۳۹۲ at ۱۵:۲۰ - پاسخ

      با سلام
      شما میتونید دفترچه راهنمای ارشد ۹۳ رو مطالعه بفرمایید تا هم از منابع و هم از دانشگاه های پذیرنده و … مطلع بشید. برای دریافت دفترچه اینجا رو کلیک کنید.
      با تشکر

فرستادن دیدگاه »


--!>